vrijdag 2 maart 2007

Vlek

Hoe is het mogelijk? Dit kan toch niet waar zijn! Hoe klunzig kan een mens eigenlijk wel niet zijn?

In mijn poging om mijn leven te verbeteren, en dus het zwarte goud zoveel mogelijk te vervangen door - godbeterd - thee, overkwam me vanmorgen een "drama".

Bij het uitwringen van mijn theezakje, want een of andere producent heeft nog geen automatisch-uitwring-zakje uitgevonden [... misschien moet ik DAAR eens over nadenken ... - neen, teveel nadenken loopt nooit goed af ...], viel er dus een megadruppel pardoes bovenop mijn agenda! Als in slow-motion zag ik hem dwarrelen naar beneden toe, om dan uiteen te spatten op vrijdag 2 maart. En hoewel mijn agenda over het algemeen zo leeg is als een auto zonder benzine, stond er natuurlijk vandaag een dubbele afspraak in!! Stond ... want nu is 2 maart een oase van inkt en geel-groene smurrie. Ja zie je, het was dus groene thee, van Lipton. Ah jaa, bestaat er andere misschien? Ik wil nog niet beginnen over de theesoorten, of ik ben morgen nog bezig.

Maar soit, mijn agenda dus. Een heel simpel, dun modelletje - omdat ik hem dit jaar zelf moest betalen, en geen zin had om een fortuin neer te dokken voor een vulling van mijn organizer. Maar altijd van BREPOLS (www.brepols.be). Zo elegant, zo stijlvol ... die luxe permitteer ik me toch, al kostte het mini-exemplaar dat ik nu heb toch al gauw ... 2 EUR ...

Een joekel van een vlek dus! Paniekaanvallen, hyperventilatie, stress ... hoe moet ik nu weten welke afspraken ik had!!! De schizofrene "ik" ruimde snel plaats voor Mister Brains Himself! Omdat mijn agenda bijna maagdelijk wit is, weet ik heus wel welke afspraken ik dan wel heb, zomaar, uit het hoofd, heel mijn agenda ... Ja, ik ben ernstig kandidaat om deel te nemen aan "Wedden Dat".

De aandachtige lezer vraagt zich nu af: Waarom dan een agenda, als je zelf een wandelend exemplaar bent?

Als ik dat eens zou weten ... Goeie ideeen, suggesties, oplossingen, rookpluim ze gewoond door! Ondergetekende zal u eeuwig dankbaar zijn ...

1 opmerking:

Anoniem zei

Het automatisch uitvringzakje bestaat eigenlijk wèl. Je trekt aan de twee koortjes en het zakje squeezed zichzelve. Ik dacht zelfs dat het van Lipton was.
veel succes ;)