woensdag 11 april 2007

Over de zee en zo

De Zee, Domburg, Nederlandse kust ...

Zondagochtend, "destination paradise"! Wat een zaliggevend gevoel, geen gecastreerde kater of breedsmoelkikker te bespeuren op de weg, just me, myself and I (en vrouwtje, en Zico natuurlijk ...).

Soit, parkeerplaatsen en parkings ... ja, DAAR hebben de Hollanders niet zoveel kaas van gegeten. 10min ronddolen in het centrum later (die, btw, slechts een habbekrats groot was: ik schat zo'n totale lengte van ... 1km), eindelijk een parking gevonden. 1.40EUR PER UUR!!! Afzetters!!! Maar goed, het is hun recht, en ik zou waarschijnlijk net hetzelfde doen. Voor die prijs verwacht Baloe natuurlijk kwaliteit ... en groot was dan ook de teleurstelling toen bleek dat de plaatsen eigenlijk maar voorzien waren voor Matchbox-type-vierwielers.

De stranddoop van Zico dan: het contentement stond op zijn snoet af te lezen. Huppelen, springen, worstelen in het zand, eerst aarzelend maar daarna als een volleerde zwemmer het zoute water trotseren. En dan ook nog eens: meer dan 8km gewandeld! Voor een liliputter als Zico moet dat een wereldreis lijken, maar hij kwam, hij zag en hij overwon!

Ikzelf genoot het meest van de wind, die eindelijk, al was het maar voor enkele uren, alle gedachten en bekommeringen uit mijn hoofd joeg. Dank u wind!

Dank u zee
Respect!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben ook in Domburg geweest, leuk dorpje. We hebben een hele dag gefietst, een stuk langs de kust en hebben vele kleine dorpjes gezien. Lekker uitgewaaid, een eerste kleurtje op mijn armen,... voor herhaling vatbaar!